STRONA GŁÓWNA


AUTOSTRADY I DROGI EKSPRESOWE, LINIE KOLEJOWE

Mapy, projekty, opracowania studyjne, trasowania najnowsze i historyczne.


MAPA_PL

Mapa PL Autostrady Drogi Ekspresowe Drogi GP


Jestem autorem prezentowanego systemu drogowego kraju. Projekt został dopracowany w latach 1999-2001 przy współudziale nie tylko polskich drogowców ale również niemieckich i amerykańskich projektantów autostrad. Jest to wybór optymalny dla naszego układu geograficznego i możliwości finansowania w najbliższych latach. W znacznym stopniu modyfikuje niewydolny , bazujący na dziewiętnastowiecznym układzie system drogowy kraju. Jest to rozwinięcie moich koncepcji z lat 1966-68, dopracowanych i przyjętych do realizacji np; A1 / A2 przez węzeł Stryków. Oryginalne opracowanie zostało publicznie udostępnione w 2001r na zasadach non profit. Projekt ten nie podlega modyfikacjom, umożliwia jedynie lokalne uzupełnienia. Wszelkie zmiany doprowadzą do konfliktów i na wiele lat spowolnią procesy inwestycyjne. Nie współpracuję i nie promuję żadnej z grup inwestorskich lub konsorcjów budowlanych. (Andrzej Bąk) 29.07.2006 r.


UWAGA: Wszystkie prezentowane na tej stronie projekty układów komunikacyjnych podlegają ochronie z tytułu praw autorskich.


Szczegółowe mapki przebiegu wszystkich nowych autostrad i dróg ekspresowych odnośnie mapy głównej były prezentowane na obecnie archiwalnej stronie www.andrzej-b.neostrada.pl przed rokiem 2006.

Mapy i projekty dróg i węzłów które zostały zaakceptowane i skierowane do realizacji w dniu rozpoczęcia inwestycji są usuwane z tej strony.

Układ graficzny strony przystosowany do przeglądania na urządzeniach mobilnych z redukcją transferu



PROJEKTY


Autostrada A-10 Warszawa - Płock A1

autostrada A-10


Poglądowa mapka autostrad warszawskich A10, A7/S7 (1600x1200px)

Warszawa A10 A7 title=


A1 Stryków - Tuszyn

A1 i obwodnica Nowosolnej


S - 12 Tuszyn I - Tomaszów M. I - Drzewica (gr. woj.) - Radom proj. S-7

S-12

Poniżej współczesne warianty przebiegu S-8 czyli "wrzód na mózgu polskich projektantów". Skierowanie do realizacji według obecnego trasowania oznacza że agenci pozostali po okupacji sowieckiej (żydokacapy) mają się dobrze i decydują kto i co ma budować i komu wpływowemu należy zapłacić haracz.


A-1/A-2 STRYKÓW I (Łódź Północ) - RONDO TURBINOWE DWUPOZIOMOWE

Zaprojektowano (M.K.) i wybudowano (Budimex) węzeł najniższej kategorii (w systemie łącznic pośrednich w łączeniu skróconym nawet nie równoległym) i z układem kolizyjnym (Poznań/Katowice-Poznań/Gdańsk-Warszawa/Katowice). W żartach można stwierdzić że jest żydowski guzik z pętelką tyle tylko że dla kierowców nie będzie to śmieszne...

STRYKÓW I (Łódź Północ) - RONDO TURBINOWE DWUPOZIOMOWE


Wrocław-Dolny Śląsk S-3, S-5, A-8


EKSPRESÓWKA S-3 można wybudować tanio i szybko (z betonu)

droga ekspresowa s-3


DROGA EKSPRESOWA S-5 (odcinek wielkopolski,integralne odcinki; Nagradowice - Gniezno i Kaczkowo - Korzeńsko w realizacji) odcinek Korzeńsko Wrocław po zach. stronie Żmigrodu - NIE>

droga ekspresowa s-5


Drogi ekspresowe Poznań, Bydgoszcz, Toruń


A-1_bis


miasto ŁÓDŹ

Lodz


A-1 ŁÓDŹ

Węzeł A-1 Łódź Andrzejów / Andrespol - projekt promowany zamiast węzła "mini trąbka"

A 1 Andrzejów_Andrespol

WĘZEŁ OLECHÓW - niezbędny ale obecnie w projekcie skierowanym do realizacji nie uwzględniony

REZERWA TERENU - A1


ŁÓDŹ; plan rozwoju 1957r - zachodnia obwodnica miasta, mapka.


S-14 Węzeł Aleksandrów (Aleksandrowska - ŁÓDŹ) i węzeł S-14 / Al. Włókniarzy - projekt promowany

S-14 Węzeł Aleksandrów

rezerwa terenu s14


S-14 Węzeł Konstantynów Łódzki - stary projekt pominięty w projekcie S-14

S-14 Węzeł Konstantynów


S-71 zachodnia obwodnica miasta - stary projekt( obecnie możliwy do realizacji odcinek; S 14 bis - Huta Dłutowska


MARATOŃSKA / MACZKA, Rys.


KARSKIEGO, Rys. projekt publiczny


ŁÓDŹ-GÓRNA

TRASA GÓRNA - NIŻSZA, Rys. (zestawienie projektów z ostatnich 40 lat)


TRASA WIDZEW, Rys. projekt autorski


ŁÓDŹ - OLECHÓW

A1 Olechow


ŁÓDŹ - Trasa Nadrzeczna, rys. projekt autorski na bazie rezerw terenu pod drogi z lat siedemdziesiątych


BANDURSKIEGO WŁÓKNIARZY rys. projekt autorski  - ZDJĘCIE (perspektywiczne wielostrefowe)

AL. PIŁSUDSKIEGO - miejsce na drugi "tunel". - ZDJĘCIE


ŁÓDŹ - METRO (wybór z dotychczasowych projektów i koncepcje autorskie)

Metro 1/2 zachód (Teofilów)   Metro 1/1 centrum i południe

Metro 1/3 - uzupełnienie (Limanowskiego)


INFRASTRUKTURA WĘZŁA CENTRALNEGO


LINIE KOLEJOWE

Kolej Fabryczna i Dworzec Fabryczny w Łodzi.

Kolej Fabryczna i Dworzec Fabryczny w Łodzi w przebudowie



KDP. KOLEJ DUŻYCH PRĘDKOŚCI. (wersja 1942)

KDP


Kolej Warszawa- Gdańsk, odcinek do odbudowy Legionowo - Nasielsk (20 min. zysku bez pendolino)


LHS - projektowany system kolei szerokotorowych; mapa 1    :mapa 2 (duża szansa na realizację !!!)


MAPA KOLEJ KRAKÓW - ZAKOPANE (Kraków - Zakopane w 45 min.)


MAPA BEŁCHATÓW - KODRAŃ - WIELUŃ ("Gierkowska KDP do Wrocławia")


MODERNIZACJA GRODZISK-SKIERNIEWICE - założenia do projektu


Tory - odwodnienie Rys.


Remont Kolei Obwodowej - ZDJĘCIE Z OPISEM


MAPA SIECI PKP I KOLEI PRYWATNYCH

PKP podział na dyrekcje w 1932r

MAPA KOLEJE POLSKIE 1932 r

MAPA KOLEJE POLSKIE 1932 (ta co powyżej - duża 10,7 MB JPG)

Powyższe mapy z 1932r są systematycznie usuwane z wyników wyszukiwania Google i innych, przez ukraińską agenturę która w tym przypadku operuje chyba z Krakowa


INFORMACJE i KOMENTARZE


KOLEJNY BŁĄD PROJEKTOWY A2 - 17.07.2012

Autostrada A2 Stryków (Łódź) - Konotopa(Warszawa)została zaplanowana przez zleceniodawcę bezmyślnie, nie dość że nie buduje się od razu na każdej jezdni po trzy pasy ruchu to jeszcze zlecono budowę na podbudowie z kruszywa. Podbudowa z kruszywa z gruntem stabilizowanym cementem (A2 Stryków - Konin,S-3, A1 Gdańsk -Toruń) lub warstwą chudego betonu pod warstwą kruszywa na warstwie piasku stabilizowanego kruszywem (A1-Toruń - Stryków, A-2 Stryków - Konotopa) przy warstwie konstrukcyjnej z betonu asfaltowego jest elastyczna i dobrze sprawdza się na nowych nasypach, na gruntach o obniżonej stabilności dla dróg o małym natężeniu ruchu. Ma jednak wadę przy dużym obciążeniu ruchem pojazdów rozstępuje się na boki, wibracje pochodzące od ciężkich pojazdów powodują nieznaczne przemieszczanie sie kruszywa i deformację nawierzchni asfaltowej. Tego typu podbudowa nie może być stosowana na drogach takich jak A2 Stryków - Warszawa, Pyrzowice - Częstochowa - Piotrków - Tuszyn - Stryków, S-8 Piotrków - Warszawa. Gdyby na Gierkówce Częstochowa - Piotrków i dalej A1 do Tuszyna lub A4 Kraków - Katowice - Wrocław - Zgorzelec zastosowano podbudowę głównie z kruszywa te drogi po 10 latach rozpadły by się, wymagały by natychmiastowej przebudowy na podbudowę sztywną z betonu cementowego. (w przyszłości za około 20-25 lat tak trzeba będzie postąpić z A1 Gdańsk - Toruń i może także innymi drogami. Konstrukcja podbudowy A2 Stryków - Konotopa musi zostać zmieniona, nie ma sensu budować autostrady tylko na Euro 2012. AB.

BŁĄD W PROJEKCIE NA A1, ODCINEK; STRYKÓW - KOWAL. 10.06.2011 i taki sam na S-14 15.09.2011

Na odcinku Stryków - Kowal na 70% jego długości jezdnia autostrady została zaprojektowana zbyt nisko, średnio o 2 metry za nisko w stosunku do terenu a właściwie do poziomu wód gruntowych który na dużych obszarach jest bardzo wysoki. Na trenie autostrady są miejsca gdzie wody gruntowe (nie opadowe) znajdują się 0,5 m poniżej poziomu podbudowy jezdni, to stanowczo za mało - powinno być około 3m. Wysoki poziom wód gruntowych będzie powodował destrukcję konstrukcji jezdni (głównie zapadanie się warstwy kruszywa w rozmoczony piasek) co zaowocuje zarwaniem się jezdni. (Już do tego doszło-15.09.2011 w okolicy WD203 -zdjecie3,4. zdjęcia tu) Wydaje się że projektant celowo popełnił ten sam błąd co na odcinku A1 Częstochowa - Radomsko (przejście przez dolinę Warty) gdzie droga zarwała się po 5-10 latach eksploatacji. AB.


WPUSZCZENI W AUTOSTRADY - 25.01.2011

Gdy na przełomie 1998/1999 roku omawialiśmy niezbędne inwestycje w infrastrukturę komunikacyjną prezydent Kwaśniewski się wyrwał - to może ograniczmy trochę inne wydatki i wybudujmy te autostrady od razu np. w 4-5 lat. Następni nie byli gorsi - Kaczyński (pewnie się teraz śmieje z Tuska ale to pyrrusowe zwycięstwo) i oczywiście tandem Tusk - Grabarczyk. Polska jest krajem biednym, szczególnie po wyprzedaży najbardziej dochodowego majątku w latach dziewięćdziesiątych przez kolesiów Tuska nie stać nas na tak wielkie inwestycje komunikacyjne, zwłaszcza że pieniądze zainwestowane w drogi nie wracają do Polski, firmy budowlane sprzedane wcześniej za bezcen zagranicznym inwestorom kupują materiały w fabrykach sprzedanych "inwestorom strategicznym" z zachodu lokującym pieniądze w filiach zagranicznych banków (kiedyś polskich) które pracują na centralę poza naszym krajem a wszyscy oni zyski reinwestują u siebie - tam gdzie spółka matka. Jeżeli reformatorzy z KLD, UW i innych już dawno nie istniejących partyjek z ich guru Balcerowiczem myśleli że przebudują kraj (bo myślę że nie chodziło im tylko o kariery osobiste) z podatków od siły najemnej (robotników) i emerytów - bo nawet współczesnej industrialnej klasy średniej u nas nie ma ( inwestorzy zamienili kiedyś nasze fabryki w montownie bez zarządu, kadry inż. tech. i oczywiście biur projektów) to teraz nie powinni już oni ( i wszyscy obywatele) mieć wątpliwości co do słabości ekonomicznej podstawy naszego kraju która decyduje w obecnych czasach o naszej suwerenności. Istotnym elementem jest maksymalny transfer zysków przez zagranicznych wykonawców dróg krajowych (praktycznie wszyscy) co doprowadzi do nierównowagi na rynku walutowym i destabilizacji polskiej gospodarki. Odnośnie rządowego "Programu budowy autostrad i dróg ekspresowych na lata 2011-2015" - trzeba ciąć dalej. Ten program spowoduje katastrofę społeczno-socjalną i oczywiście budżetową RP. Andrzej Bąk


WPUSZCZENI W "KANAŁ" AUGUSTOWSKI - 6.02.2011

Zbliża się termin wyboru firmy która zaprojektuje i zbuduje "obwodnicę Augustowa przez Raczki". Jak ją zbudują to będzie jeden z największych błędów rządu PO, gdyż wersja DK61/DK8 przez Raczki jest inspirowana przez KGB białoruskie i ich kolegów z Litwy które to organizacje ingerują w systemowe rozwiązania układu komunikacyjnego (drogowe i kolejowe) na terenie naszego kraju, nie tylko jak w tym przypadku aby załatwić Kaczyńskiego (który był na rozpoczęciu budowy) ale dla zatarcia starego układu drogowego który jednoznacznie sugeruje okupację (po 17 września 1939r) wschodnich ziem polskich, tak samo jak można to odczytać z układu linii kolejowych na mapie powyżej - "koleje polskie 1932". Oznacza to także że rozmowy prowadzone w latach 1998/99 przez najwyższe władze państwowe i biura projektów drogowych były podsłuchiwane przez KGB które od czasów Andropowa ma jeszcze wielu agentów zwanych "inżynierami drogowymi" w branżach związanych z szeroko pojętymi inwestycjami infrastrukturalnymi , natomiast w tym przypadku chyba chodzi o ważne osoby z Białegostoku. To nie może być tak że nasi sąsiedzi poprzez swych agentów będą na polskiej administracji za pomocą katastrof drogowych wymuszać konkretne inwestycje drogowe między innymi obwodnicę Jeżewa, obwodnicę Stargardu a teraz idiotycznie pogiętych kilkudziesięciu dróg z haraczu od których będą finansować destrukcyjną działalność gospodarczą i polityczną. Poparcie pogrobowców ZSRR dla inwestycji GTC i zwalczanie decyzji Kaczyńskiego/Polaczka ograniczającej zakres koncesji to było jak widać za mało aby zrozumieć problem. Nie ma co ukrywać, mamy coraz większe kłopoty na wschodzie, i nie jest to splot nieszczęśliwych wypadków poczynając od rozbawienia naszych największych wrogów rezygnacją w Polsce z powszechnego obowiązku służby wojskowej i oby kończąc na katastrofie smoleńskiej (kolejny smród to Euro 2012 wspólne z Ukrainą)- tylko decyzje rządzących. A.Bąk.

Poniżej dobra wersja białostockiej S-8 uzgodniona w 1999 roku ale później odrzucona w wyniku rozgrywek politycznych.

Droga S-8


Aktualnie napływające prasowe informacje za Śląska np; katowice.gazeta.pl o nieprawidłowościach we wbudowywaniu materiałów w powstającą A1 i węzeł Sośnica są niczym w porównaniu z przekrętem firmy SKANSKA która ulicę Zachodnią w Łodzi zbudowała nie tylko z popiołu z elektociepłowni ale głównie z toksycznych osadów z oczyszczalni ścieków, patrz foto poniżej. Jak widać niektóre firmy budowlane zarabiają na tak zwanej "utylizacji odpadów" wbudowując je w drogi. Jednymi z największych trucicieli są; hiszpański Mostostal Warszawa i grecka firma J&P Avax.

SKANSKA



kontakt; ab17pl@gmail.com


LODZ